Oma 900 miljoni mobiilikasutaja ja keerulise biomeetrilise digitaalse ID-ga, mis väljastati kõigile kodanikele, on India üha atraktiivsem sihtkoht ettevõtetele, mis pakuvad mobiilseid finantsteenuseid.
Hiljutisest turuuringute firma GrowthPraxise raportist selgub, et mobiilsete maksete turg kasvas
Indias 90 miljonilt dollarilt 2012. aastal 1,4 miljardi dollarini 2015. aastal.
Viimase kahe aasta jooksul on Indias avatud enam kui 200 miljonit uut pangakontot; ligi 250 miljonil indialasel on ligipääs internetile.
Seoses interneti ja 4G võrgu parema levikuga on ka mobiilimaksed Indias peale aastatepikkust vindumist tuule tiibadesse saanud.
Üks suurimaid mobiilsete maksete pakkujaid Indias on Ezetap, mis keskmiselt haldab päevas 2,5 miljoni dollari väärtuses makseid; igakuiselt aga hallatakse 1,5-2 miljonit makset ning nende hulk kasvab aastas 25-50%.
Ezetap erineb oma konkurentidest selle poolest, et ettevõte keskendub tarbijate asemel hoopis kaupmeestele, aidates nad mobiilse interneti maailma tuua.
Ezetapi tegevjuht Abhijit Bose usub, et uued konkurendid nagu
Apple, peavad enne turule sisenemist veel palju õppima. “Kohalikku turgu tuleb kõigepealt õppida tundma,” sõnas Bose.
“Püüdes oma ärimudelit siin üks ühele rakendada, ei toimi,” lisas ta.
Apple’l on raskusi India turule sisenemisega, kuna iPhone’i hinnad on liiga kõrged. India valitsus keeldus seoses konkurentide survega lubamast Apple’l riigis müüa kasutatud
iPhone. Apple võib silmitsi seista hoopis nõudega toota oma telefone Indias, kuna see soodustaks kohaliku majanduse arengut.
Apple maksesüsteemi kitsaskoht seisneb aga selles, et Apple Pay on seotud NFC kiibiga, mis nõuab aga makse sooritamiseks seadme hoidmist terminali lähedal, mis tähendab seda, et kaupmehed peavad soetama lisavarustuse makseteks.
Goeli sõnul oleks aga ideaalne see, kui makse sooritamiseks ei oleks vaja spetsiaalset riistvara, vaid piisaks vaid ühest rakendusest.
Ajal, mil Apple peab edasisi plaane India turu osas, töötavad Bose ja tema kolleegid palehigis möödumaks oma potentsiaalsetest kodumaistest ja välismaistest konkurentidest.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.